[F1] Wymiana płynu hamulcowego

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
Zygus
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 3744
Rejestracja: 16 września 2004, 22:48
Varnish: Orange Cayenne metalic
Engine: 1.2 TSI/85 KM
Status: Offline

[F1] Wymiana płynu hamulcowego

Postautor: Zygus » 07 września 2005, 16:55

1. Kupujemy 1 litr płynu hamulcowego

2. Wyciągamy strzykawką cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego

3. Ściągamy gumowe osłonki z kalamitek odpowietrzających

4. Kalamitki w przednich kołach są na klucz płasko-oczkowy 11, a w tylnich na numer 7

5. Wymieniamy płyn lub odpowietrzamy w następującej kolejności:
a) tylne prawe
b) tylne lewe
c) przednie prawe
d) przednie lewe

6. Zakładamy wężyk na kalamitkę, a drugi koniec wkładamy do flaszki do której zlejemy zużyty płyn

7. Druga osoba siedząca za kierownica rozpoczna pompowanie hamulca ok.5 - 7 nacisnięć i trzyma

8. Pierwsza osoba popuszcza kalamitkę na ok. 3 sekundy i dokręca.

9. NIE WOLNO OSOBIE KTÓRA POMPOWAŁA HAMULCEM PUŚCIĆ GO ZANIM PIERWSZA OSOBA NIE DOKRĘCI KALAMITKI GROZIŁOBY TO ZAPOWIETRZENIEM CAŁEGO UKŁADU

10. CO OKOLO 7 POMPOWAŃ NALEŻY SPRAWDZIĆ POZIOM PŁYNU W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM - NIE WOLNO DOPUŚCIĆ DO MOMENTU BY ZBIORNICZEK ZOSTAŁ PUSTY

11. Operacje pompowania i spuszczania płynu powtarzamy do momentu jak zacznie leciec, swieży jasnożółty płyn, stary będzie zabarwiony na lekko brązowy

12. Po wymianie płynu należy pamiętać o założeniu gumowych kapturków na kalamitki i uzupełnieniu płynu do środkowego poziomu między min a max.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2010, 19:45 przez Zygus, łącznie zmieniany 1 raz.

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Status: Offline

Postautor: techniczny » 06 lipca 2010, 07:49

1) Czy ktoś mógłby dodać zdjęcia, gdzie szukać i jak wyglądają kalamitki ?
2) Rozumiem, że trzeba się zaopatrzyć w wężyk, który zakładamy na kalamitkę ?
3) Zaczynamy od tylnego prawego koła - patrząc od przodu na samochód czy patrząc od tyłu ? Lepsze byłyby określenia typu "strona kierowcy", "strona pasażera".

EDIT:
Polecam filmik http://www.autoswiat.tv/porady,Wymiana- ... ,film.html
Jest tam powiedziane, że tradycyjna metoda wymiany (opisana powyżej) nie jest zalecana w przypadkach aut wyposażonych w ABS.
Nie odpowiadam na PW / e-mail

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6357
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Varnish: Zieleń Atol
Engine: 1.9 TDI/130 KM
Status: Offline

Postautor: MirekS » 06 lipca 2010, 17:59

wolfmk pisze:1) Czy ktoś mógłby dodać zdjęcia, gdzie szukać i jak wyglądają kalamitki ?
2) Rozumiem, że trzeba się zaopatrzyć w wężyk, który zakładamy na kalamitkę ?
3) Zaczynamy od tylnego prawego koła - patrząc od przodu na samochód czy patrząc od tyłu ? Lepsze byłyby określenia typu "strona kierowcy", "strona pasażera".


1) Kalamitka znajduje się na cylinderku, wygląda jak nakrętka z ... dziubkiem. Licz się z tym, że możesz urwać kalamitkę lub jej obrobić sześciokant, wtedy skończyć się może wymianą całego cylinderka.
2) Można, jeśli nie chcsz zalać sobie kanału.
3) Prawy tył ~ lewy tył ~ prawy przód ~ lewy przód.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
TOM16V
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 192
Rejestracja: 10 grudnia 2006, 20:29
Status: Offline

Postautor: TOM16V » 24 listopada 2011, 22:13

Witam,a co z wysprzęglikiem chyba trzeba odpowietrzyć
Sprzedaję :
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=6189735
www.batterytom.com.pl
Baterie SAFT , Aku.do UPS,Centr. Alarmowych,Pakiety w/g wzoru do urz.geodezyjnych,medycznych.
Noże ,aku. do maszynek fryzjerskich Moser itp.
ZAPRASZAM.


Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6357
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Varnish: Zieleń Atol
Engine: 1.9 TDI/130 KM
Status: Offline

Postautor: MirekS » 25 listopada 2011, 09:44

Myślę, że by trzeba, ale w momencie jakby był pusty układ, a tak to nie, a masz ABS :?: Bo jeśli tak to ta metoda nie przyniesie skutku, ja w drugiej fabce musiałem jechać do znajomego by podłączył mi układ odpowietrzający pod kalamitkę bo nie byłem w stanie odpowietrzyć pompy ABS-u mimo, iż popuszczałem przewody na pompie.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Maki
-#user
-#user
Posty: 64
Rejestracja: 27 listopada 2011, 13:24
Status: Offline

Postautor: Maki » 27 listopada 2011, 14:31

Takim sposobem to można było sobie wymieniać płyn w polonezie, starych golfach czy skodach faworitkach. Przy nowszych samochodach a szczególności z systemem ABS płyn wymienia się tylko za pomocą specjalnej pompki. Wymiana sposobem jak w temacie grozi zatarciem tłoczków pompki ABS jak i zapchaniem przewodów hamulcowych. Ja za wymianę w ASO skody płaciłem 50zł + mój płyn 2x10zł(2x05L). 50zł za wymianę płynu to chyba nie majątek.

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6357
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Varnish: Zieleń Atol
Engine: 1.9 TDI/130 KM
Status: Offline

Postautor: MirekS » 02 grudnia 2011, 11:42

Maki pisze:Takim sposobem to można było sobie wymieniać płyn w polonezie, starych golfach czy skodach faworitkach. Przy nowszych samochodach a szczególności z systemem ABS płyn wymienia się tylko za pomocą specjalnej pompki.


Mógłbyś mi wyjaśnić niby dlaczego nie można tradycyjnym sposobem odpowietrzyć fabii bez ABS-u tylko trzeba użyć pompki?
Druga sprawa, proszę o dokładne przeczytanie mojego ostatniego posta bo jasno w nim napisałem, że ta metoda nie przyniesie skutku i fabkę z ABS-em nie da się odpowietrzyć bez układu odpowietrzającego.
Ostatnio zmieniony 02 grudnia 2011, 11:44 przez MirekS, łącznie zmieniany 1 raz.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

guliwerkrknh
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 25 lipca 2010, 00:24
Status: Offline

Postautor: guliwerkrknh » 04 grudnia 2011, 18:14

kazdy samochod da sie odpowietrzyc jak "starego poloneza"...a co do sprzegła tez sie da,ale lepiej zrobic do na zasadzie wypchniecia nowym płynem starego (zamkniety układ) bo mozna uszkodzic wtsprzeglik lub pompke.
A zeby szybciej wymienic płyn to mozna odrecic kalamidke
i pompowac pedał,az nie wypłynie płyn wlasciwy,pozniej zakrecic ,podpompowac 3 x... trzymac...odkrecic jak nie wypływaja bąbelki jest ok i zasada ta sama najdalsze kolo od pompy pierwsze (albo jak kto woli) wazne zeby zapłon był wyłaczony jesli jest ABS



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości