Czyszczenie wtryskiwaczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
kret602
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 listopada 2007, 11:28
Status: Offline

Czyszczenie wtryskiwaczy

Postautor: kret602 » 12 grudnia 2007, 21:50

przegladalem forum i kazdy pisze ze przy falujacych obrotach nalezy wyczyscic przepustnice GAdalem z kilkoma macherami i zalecaja rowniez czyszczenie wtryszkiwaczy CZy ktos juz wykonywał te operacje? No i moze orientujecie sie jaka jest cena tego. Najwazniejsze jest to by mi pomoglo bo falujace obroty doprowadzaja mnie do bialem goraczki i to tylko podczas jazdy na benzynie. Dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
Norek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 148
Rejestracja: 29 listopada 2007, 10:12
Status: Offline

Postautor: Norek » 13 grudnia 2007, 09:46

zacznij od termostatu powietrza na dolocie
najczęstszą przyczyną falowania jest rozregulowanie zaworu gorącego powietrza
tylko kto tam zagląda?:)
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2684
szerokości przyczepności wszystkim życzę

Śkoda fabia 1.4 MPI 55kW Run / 2003r

kret602
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 listopada 2007, 11:28
Status: Offline

Postautor: kret602 » 13 grudnia 2007, 17:21

po kolejnej wizycie u jakiegos machera powiedzial mi ze moga to byc uszkodzone jakies wezyki dolotu powietrza czy cos takiego jezeli dobrze zrozumielem Wszystko oczywiscie do tyczy falujacych obrotow

Awatar użytkownika
Norek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 148
Rejestracja: 29 listopada 2007, 10:12
Status: Offline

Postautor: Norek » 13 grudnia 2007, 21:33

na dolocie powietrza masz regulator temperatury który gdy się rozreguluje
zbyt szybko zmienia parametry temperatura + ciśnienie
wtedy procesor nie nadąża i obroty falują
opisałem/poprawiłem dokładniej temat w linku powyżej
pozdro
szerokości przyczepności wszystkim życzę



Śkoda fabia 1.4 MPI 55kW Run / 2003r


kret602
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 listopada 2007, 11:28
Status: Offline

Postautor: kret602 » 14 grudnia 2007, 14:46

Norek strasznie fajnie ze odpowiadasz na moj problem al odpowiedzi sa dla mnie strasznie nei jasne :(( nie jestem za dobryw mechanice
Ale co do falujacych obrotow to dzis wyczyscilem przepustnice. Problemem bylo jedynie to ze przepustnica byla zamknieta i nie moglem ruszyc tej blaszk i ktora jest w srodku Zostalo wszystko wyczyszczone poza miejscem w ktorym ta blaszka styka sie ze scianka przepustnicy. Po wyczyszczeniu przejechalem kilka km i obroty dalej faluja wiec kolejny raz odiwedzilem jakiegos machera ktory pierwsze co to krzyczal ze trzeba podlaczyc pod kompa za co kasuje 50 zł i pozniej robic. Po ostatnim podpinaniu kiedy tez mialem falujace obroty komputer wykazal tylko zbyt uboga mieszanke ( co chyba jest standardem) , wiec zapytalem co w takim przypadku zrobi wezmie 50 zł i powie ze nie wie co jest Uslyszalem odpowiedz ze trzeba bedzie szukac moze silnik krokowy jest brugny moze to co innego. Odwrocilem sie na piecie i wyszedlem Co wy na to Co powinienem zrobic teraz jezeli czyszczenie przepustnicy nie pomoglo??

Awatar użytkownika
Norek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 148
Rejestracja: 29 listopada 2007, 10:12
Status: Offline

Postautor: Norek » 14 grudnia 2007, 19:01

przepustnicę można uchylić naciskając, przy włączonej stacyjce a przed uruchomieniem silnika, pedał gazu (naciska oczywiście zaufany pomocnik) potrzebne dwie osoby
lub silnie ją nacisnąć palcami z lewej strony a otwartą zablokować drewnianą listewką
po mojemu to p. mechanik rżnie Cię na żywca i bez mydła :cisza:
zajżyj na cytowany wcześniej link
poprawiłem treść powinno być czytelniejsze
łatwiej by było wygładzić gdybyś pytał o konkrety których nie rozumiesz
i uzupełnił opis, wiedział bym o jakim silniczku rozmawiamy;)
szerokości przyczepności wszystkim życzę



Śkoda fabia 1.4 MPI 55kW Run / 2003r

kret602
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 listopada 2007, 11:28
Status: Offline

Postautor: kret602 » 15 grudnia 2007, 15:49

niestety nie da sie otworzyc przepustnicy tak jak piszesz Jeden ze znajomych polecil mi srodek Liquid Moly do czyszczenia wtryskiwaczy Czy ktos z was tego uzywał?
Pozdrawiam użytkowników Skodzinek:)

Awatar użytkownika
Norek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 148
Rejestracja: 29 listopada 2007, 10:12
Status: Offline

Postautor: Norek » 15 grudnia 2007, 22:49

jak się nie da? :rozpacz:
z kolegą czy palcami?
używałem do czyszczenia przepustnicy benzyny marki ronson
do napełniania zapalniczek (4.5zl)
bo szybciej odparowuje niż benz. ekstrakcyjna
szerokości przyczepności wszystkim życzę



Śkoda fabia 1.4 MPI 55kW Run / 2003r

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6357
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Varnish: Zieleń Atol
Engine: 1.9 TDI/130 KM
Status: Offline

Postautor: MirekS » 16 grudnia 2007, 08:35

Po czyszczeniu przepustnicy, należy autko podłąćzyćpod vaga po to by przywrócić fabryczne ustawienia.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

kret602
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 listopada 2007, 11:28
Status: Offline

Postautor: kret602 » 16 grudnia 2007, 09:42

W moim przypadku ja nie odlaczalem kabli od przepustnicy wiec nie potrzebna jest jej adaptacja A co do otwarcia Nie chcialem na sile pchac palcami zeby jej nie uszkodzic a przekrecenie kluczyka w stacyjce na pozycje zaplon i naciskanie na pedał gazu nic nie daje
Pozdrawiam użytkowników Skodzinek:)



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości